Hoe meet je interacties op de campus? Daarvoor ontwikkelen Sascha Jansz, Mark Mobach en Terry van Dijk momenteel een meetinstrument. Een gesprek met Sascha Jansz.
Jos Fransen: 'Online onderwijs is méér dan je vaste les afdraaien voor de camera'
Draai niet gewoon je oude lessen af voor de camera, maar gebruik de mogelijkheden van online onderwijs om studenten zelfstandig te laten werken, betoogt Jos Fransen van Hogeschool Inholland.
Jesús Rosales Carreón: ‘Onderwijs geven is 80% mensenwerk en 20% techniek’
Wat is de nieuwe balans tussen fysiek en digitaal onderwijs? Ellis ten Dam, Sjors van Gool en Lynn Hannewijk van Royal HaskoningDHV interviewen Jesús Rosales Carreón van Universiteit Utrecht.
Van start-up naar scale-up in NEXT Delft
Op de TU Delft Campus start medio oktober 2020 de bouw van NEXT Delft, dat start-ups gaat huisvesten die scale-ups worden. Het ontwerp is van Smart WorkPlace partner Ector Hoogstad Architecten.
Do’s en don’ts voor docenten bij synchroon hybride onderwijs
Wat zijn de do en don’ts voor docenten bij synchroon hybride onderwijs? Daarover schreef Marijn Post, beleidsmedewerker bij Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, onderstaande blog.
RUG bouwt nieuw datacenter op Zernike Campus
De Rijksuniversiteit Groningen heeft een groeiende behoefte aan betrouwbare dataopslag en hoogwaardige rekencapaciteit. Daarom start in september de bouw van een High Performance Computing (HPC) datacenter.
UvA-bestuursvoorzitter Geert ten Dam: “Fysiek contact is essentieel voor goed onderwijs”
“Fysiek contact is essentieel voor goed onderwijs”. Dat zegt Geert ten Dam, bestuursvoorzitter van de Universiteit van Amsterdam, in een interview met Het Parool.